2012. január 18., szerda

Ami tényleg beválik: Az Upadate-rendszer és én


Úgy gondoltam, hogy bemutatom az életmódom, aminek követését újévi fogadalomként tettem. Nem akarok elcsépelt dolgokat írni a Schobert házaspár szupermódszeréről, és igyekszem nem túlságosan elragadtatni magam, hogy már pedig ez a világ leghatékonyabb módszere, csupán csak saját magamon tapasztalt, viszont szerintem mindenki számára hasznos információt írnék le erről az egészséges életmód-rendszerről.

Minden akkor kezdődött, mikor S.Norbi első könyve 2005-ben megjelent (már egy hete keresem egyébként otthon, de semmi eredmény :S). Anyukám akkor be is szerezte a csodakönyvet, el is olvasta és neki is rugaszkodott a benne leírt szemlélet alapján való táplálkozás megvalósításának. Arra viszont már nem emlékszem, hogy mennyire volt mindez hatásos, egyrészt mert 18 éves voltam, és akkor még nem nagyon érdekeltek ilyesféle dolgok, pláne nem a fogyás és az egészséges táplálkozás közti összefüggések. A könyv aztán felkerült a könyvespolcra és annak ékeként működött tovább. 
Aztán én fősulis lettem, koleszos, ahol az étkezéseket rendszerint a gyorsan elkészíthető zacsis levesek, az E-ben és sóban bővelkedő zacsis tészták, a virslihegyek, a kenyér-kifli-kenyér-kifli kombó, a mértéktelen kávé vajas lekváros kenyérrel és még sorolhatnám miféle "ételek" jelentették. És mondanom sem kell, az addig számomra ismeretlen felkúszó kilók, kis hurkák és összeérő combok is felbukkantak. Mondván, hogy a kolesz ilyen, kell az energia a tanuláshoz, nincs idő semmire, pláne hogy egészséges ételeket főzzek egy rezsón, amin egy rántotta is egy óráig készült, még ez sem hatott meg túlságosan! Gondoltam, majd a nyári munka során, ami két nyáron át is a vendéglátást jelentette, lemennek a kilók, mert úgysem lesz időm az evésre ( A másik katasztrófális véglet!!!!). Míg nem el nem érkezett a montenegrós-nyaralós nyár, amit már említettem a McDonaldos fogadalmammal kapcsolatban. Olyan pánikba estem, hogy először a Káposztaleves (önsanyargató)-diétát csináltam meg, majd pedig előkerestem a Norbi könyvet, és én is nekiálltam követni a benne leírt tanácsokat. Akkor már, Boginak hála, nálam volt a 2009-es Rubint Réka alakformáló dvd is, amiről először minden második nap, később, pedig mikor már kezdtem látni az eredményt, minden nap 40 percben megcsináltam a különböző "kritikus" területek formálására alkalmazható tornákat. Fanatikussá váltam, mind a táplálkozás, mind pedig a torna terén, olyannyira, hogy az akkori, nyár eleji, mekizésnek köszönhető 62 kg-omat egy hónap alatt 58 kg-ra szorítottam vissza. Büszke is voltam magamra, mivel sajnos soha nem sportoltam rendszeresen, és a mozgásra is nehezen vettem rá magam, akkor pedig minden nap keményen csináltam a tornát, és el is értem vele  a vágyott célt! Lapos has, formás combok és popsi, amiken végre az is látszott, hogy nem csak a táplálkozásomon változtattam, hanem hogy igen, (jééééé!)nekem is vannak izmaim!! :D És ami még ennél is fontosabb volt, hogy a közérzetem is jobb lett,energikusabbnak éreztem magam és nőtt az önbizalmam is.
(Csak néhány képet tennék ide, nem magamutogatásból, hanem csak hogy lássátok az eredményt.)
Montenegro 2010.

Montenegro 2010.

Montenegro 2010.

Montenegro 2010.

Montenegro 2010.

Montenegro 2010.

Persze többször megkaptam már, hogy : "Jajj, te minek fogyózol?, Hova akarsz még fogyni??? , Neked egyáltalán ne kellene ezt csinálnod!... De kérdem én, hogy ha én így érzem jól magam, így vagyok elégedett a külsőmmel, és mint már fent említettem, a belsőmmel is, akkor miért ne csinálhatnám ezt? Ráadásul semmiről sem kellett lemondanom, csupán csak az időszakoknak megfelelő kódrendszert tartottam be és tartom be most is!
És ez itt a lényeg! Semmitől nem kell megválnunk, amit szeretünk és ez olyan szabadságot ad ennek az életmódnak a  követése közben, amilyet szerintem más diéták nem! 
Jelenleg újra ezt a táplálkozási rendszert követem, ami mellett több érv is szól:
  1. Hatékonyságát saját magam tapasztaltam!
  2. Nem kell lemondanom a nagy evésekről! (Imádok enni, főzni, az ízeket!!!!!)
  3. Változatos ételeket eszem!
  4. EGÉSZSÉGES!!!
  5. Jobb a közérzetem és nyugodt a lelkiismeretem, hogy igenis, teszek valamit az egészségemért! 
 
Ami pedig most már magától értetődik, hogy részemről  az Update-rendszer betartása nem időszakos lesz, mint ahogy korábban , hanem végleges! Nem is értem, miért vártam eddig ezzel...Mindegy, ez már lényegtelen, lássuk inkább, hogy hogy is fest a betartandó életmód:

Az alapok: 

Az Update kódok:

 1-es kódú ételek: 6:00-22:00-ig fogyaszthatók.
 2-es kódú ételek: 6:00-15:00-ig fogyasztható.
 3-as kódú ételek: 6:00-12:00-ig fogyaszthatók.

Az élelmiszerek táblázatba foglalva itt találod!
 
Ajánlom mindenkinek, hogy azokat az élelmiszereket, amiket gyakran fogyaszt, vagy amikből főzni szokott, jegyzetelje ki magának, hogy mikor  vásárol, elő tudja kapni a kódokat.

Természetesen nagy hangsúlyt kell fordítanunk a főzésre is, mert hát nem ehet az ember egész nap hideget. Van mondjuk még egy variáció, ha a főzést el szeretnénk kerülni, mégpedig ha megrendeljük az Update 1-es kódú ételekből álló menüt (itt), viszont ha nem akarjuk költségekbe verni magunkat, akkor ajánlott nekünk elkészíteni  az ebédet és vacsorát. Egyébként, ha tehetném, és nem szeretnék annyira főzni, biztos megrendelném a menüket, mert ínycsiklandozó ételeket rejtenek, érdemes azért szétnézni köztük.

Néhány fő tanács tehát főzéshez:

Zsír és olaj helyett én olíva olajra váltottam, így minden zsiradékban sült étel, vagy olyan, amihez zsiradék kell, 1-es kódúvá változik. Az ára igaz, hogy 800-1000 Ft közt van, de egy 1l-es kiszerelésű olíva olaj nagyon-nagyon sokáig elég, így azt mondhatom, hogy megéri beruházni!
A tejtermékek közül a „kék csomagolású termékeket” vegyétek, a 1,5 % zsírtartalmú tejet, a 12%-os tejfölt és főzőtejszínt, stb… Ezek is mind 1-es kódúak, ahogy a táblázat is írja.

Habaráshoz és rántáshoz ( az olíva olaj mellett) , sütéshez a finomliszt helyett használjatok teljes kiőrlésű lisztet, így minden finomliszttel készült étel legalább 2-es kódúvá változik!

Én a sima, agyonfinomított kristálycukrot is lecseréltem barnacukorra és mézre, habár mindkettő 3-as kódú, de természetes mivoltuk miatt teljesen máshogy szívódnak fel, mint a sima kristálycukor. Az édes ízekről este sem kell lemondani, mert a cukrot pótolhatjuk édesítőszerrel!

Itt pedig megtalálhattok egy csomó 1-es és 2-es kódú receptet, amit kezdők is nagyon könnyen (már csak magamból is kiindulva) el tudnak készíteni, és garantáltan nem törik bele a bicskájuk a próbálkozásba! 

Mivel  vagytok néhányan, akik koleszban laknak, nektek azt tudom tanácsolni, hogy hétvégén otthon főzzétek meg magatoknak a heti  menüt, főleg azokat az ételeket, amit a koliban nehezen, vagy egyáltalán nem tudtok elkészíteni, amit aztán majd elvisztek magatokkal a hétre. Esetleg ha nem mentek haza minden hétvégén, akkor pedig ott, a koliban is elkészíthetitek a heti ételellátmányt, amíg pedig főnek a finomságok, még tanulgatni is tudtok! Szerintem abszolút megvalósítható ez így, nem lehetetlen! A hétköznapokon pedig, ha nem mindig tudtok épp akkor , azt enni, amit a táblázat előír, akkor a suliba vigyetek magatokkal egy kis pufi-rizst, gyümölcsöt ( banánt csak délig!!), joghurtot, vagy délig péksütit akár, így ki tudtok tartani at estleges főétkezésig!

Amit én szoktam:

Reggelire mindent eszem, péksütit, kenyeret ( a fehéret most már egyre ritkábban, helyette inkább magvas rozskenyeret szoktam!), vajat, lekvárt, mézet, barna cukrot…stb.

Ebédre általában igyekszem 2-es kódú ételeket készíteni, előző este vagy ha van rá időm, akkor aznap délelőtt, mert Lackó( csinálja velem a módszert, hát haláli! Azóta fő témánk a mit együnk, mit főzzünk, meddig lehet, mikor szabad… :D) fél 3 körül ér haza. Ez általában valamilyen husi, hal, egytálétel, köretnek rizs és krumpli ( ezek még 2-es kódúak), de mostanában sok1-es kódú edéd is kerül az asztalra, amiket vacsira is nyugodtan meg lehet enni.

Vacsira pedig mindenkinek ajánlom a salit, amit én jégsaliból ( 1db jégsali kb. 3 nagy adag salátára elég!), paradicsomból, paprikából, kígyóubiból, hagymából, retekből készítek, ezt nyakonöntöm egy kis citromlével, olíva olajjal és provance-i fűszerkeverékkel, vagy ha az épp nincs, akkor fokhagymás sóval, borssal és bazsalikommal ízesítem. Mellé a tojás összes formája,  a sonka vagy párizsi pufi-rizzsel és a virsli simán mehet! De egy lecsó, vagy egy  főzelék is simán megállja a helyét, az a legjobb, hogy a kreatív főzésnek abszolút nem szab határt a kódrendszer!!!

Ennyi lenne a táplálkozás része, viszont ugyanilyen fontos a sportolás is, úgyhogy erről is írnék néhány szót! Amit én a leghatékonyabbnak tartok, az Rubint Réka 2009-es Dvd-je, ami 3db 20 perces blokkot és egy 40 perces átmozgatást tartalmaz. Ami  a legnagyszerűbb az egészben, hogy az edzetlenek is végig tudják csinálni, ha kell, akkor kis szünetekkel ugyan, de tényleg bírható, így már elő alkalommal sikerélményt okoz! És ettől, később pedig a látható eredményektől kap szárnyat az ember és lesz fanatikus! ;)

Rubint Rékát egyébként szívből tisztelem, és csodálom, azért amit elért és amit képvisel! 3 kisgyermek mellett is bombanő, sugárzik belőle az élet és a pozitív gondolkodás, amivel minden egészségesebb életmódra váltónak, fogyni vágyónak példát és utat mutat egy egészségesebb, teljesebb élet felé! Facebook-oldalán rengeteg sikertörténetet, saját napi rutinját, edzésterveket és hasznos imformációkat is megtalálhattok, amiket nem csak követni érdemes, de erőmerítésre is kiváló! 

Ez a 3. hét, hogy az Update rendszer szerint étkezem. 64 kg-ról indultam ( soha nem voltam még ennyi!!!), jelenleg 61 kg-nál tartok. A Tesóm, Lackó és Juttikám is velem együtt kezdték el, jelenleg mindegyikül -2-3 kg-os súlyvesztésnél tart most! Szerintem ezek az eredmények önmagukért beszélnek! ;) Úgy gondolom, hogy ezúttal nem csak időszakosan fogom betartani a fent említetteket, hanem szeretnék már eszerint a nézőpont szerint élni, mert ennek a rendszernek a betartása egyfajta megelőzés is a későbbi betegségeket tekintve, amire sajnos egyre kevesebben gondolnak manapság, pedig  a legfontosabb dolgunk, hogy vigyázzunk az egészségünkre és megőrizzük azt!

Remélem, tudtam segíteni azoknak, akik fogyni szeretnének, vagy legalább is formába tartani magukat, szeretnének egészségesebben élni, és formásodni egy picit! :)

És ahogy Réka mondaná:
„A kitartó munkának, nekem elhiheted, meglesz az eredménye!”


3 megjegyzés:

  1. hát szia kedves malacka, mint pagonylakónak most már télleg éreztem h itt az ideje h reagáljak énis a kis csodálatos blogodra:) annyira irigyellek h te ennyire tudatosan tudsz étkezni, nekem még mindig nem megy, pedig már a kolira sem foghatom:) viszont mostanában mintegy nagyon apró kis lépésként a burger king és a kfc helyett főzelékfalóba és belfrit-be járok (nos, igen, a belfrit nem sokkal jobb de legalább változatosabb:))szeretném hinni h ez is vmi:) egy valamibe viszont belekötnék, nyuszihoz méltóan: szerintem az édesítőszer korántsem jó megoldás a cukor helyettesítésére, nem természetes anyagokból van, szóval ugyanolyan káros, nem mellesleg borzalmas ízt ad a dolgoknak, szentem:/ pusziii

    VálaszTörlés
  2. Ez a blog valami fantasztikus!! Imádtam az összes bejegyzésedet, de talán eddig ez a leghasznosabb. Mindennel egyetértek, különösen azzal a résszel, hogy ezt az egészet az ember magáért csinálja és azért hogy jobban érezze magát. Az érzés csodálatos, ezt én is tapasztaltam és ha már belekóstoltál, utána nincs megállás.
    Tökéletesen átéreztem azt a részt, is amikor írtad hogy sokan mondták hova fogysz..miért csinálod? Ezzel én is szembesültem, de hiába látnak mások vékonynak ha én nem vagyok elégedett magammal és nem feltétlenül fogyni, hanem 'alakulni' és erősödni szeretnék. Azóta, amióta próbálok egészségesebben élni, nem vagyok beteges. Azt kell hogy mondjam, hogy amióta itt vagyok Aberdeenben, nem voltam beteg egyáltalán:-)
    Azt én is hallottam, hogy az édesítőszer nem feltétlenül jobb a cukornál..ezt egy cukorbeteg ismerősöm is megerősítette, akinek a dietetikusa javasolta hogy hagyjon fel a diabéteszeseknek javallott ételek fogyasztásával és egyen bátran édességet is, mert azok az ételek többet ártanak mint használnak.
    Amúgy én személy szerint teljesen spontán leszoktam a cukrozásról..a teát és a kávét is cukor nélkül iszom, mostanában mindkettőt tejjel:-))
    Csak így tovább a bloggal!!
    puszi

    VálaszTörlés
  3. Hello, Drágák! :):)
    Nagyon köszi a sok-sok dícséretet, de tényleg! :)
    Nyuszkóm...nem is te lennél! :D Az édesítő valóban nem természetes, nem is azt mondom, csak ha valaki annyira imádja az édeset, hogy ezt rögtön nem tudja megvonni magától és mindig kívánja az édes ízeket, akkor neki ez pl. egy segítség.Persze az íze is más, az bizti! Főleg a teában! A kávéban én sem éreztem rossz ízt, ha édesítővel ittam, de képzeljétek, ahogy Kitti is írta, én is rászoktattam magam a minden édes íz nélküli kávéra és teára, és hihetetlen, de az élmény nagyobb! Érzem a tej édes ízét, amit te is mondtál,Nyussz, és a teák aromáját is! :D És a tudat persze, hogy ezzel mennyit tettem az egészségemért!! Élmény + lelki béke! :D
    Az immunrendszert pedig mindenképp erősíti, az tuti, mert annyi gyümit és zöldséget eszünk, kb. mint nyáron! Nincs is nátha, torokfájás...semmi! És ehhez az edzettség is bőven hozzátesz, ahogy te is írtad, Kitti!
    Képzeljétek, a Máté és a Jutti is mindenfele terjesztik az Update rendszert, és az emberek nem sápítoznak rajt, hogy jajj, fogyókúra, hanem érdeklődnek! Nem véletlen, hiszen bizonyítottan követhető! Nem mondom, hogy nem igényel önfegyelmet és kitartást(MERT DE! NAGYON IS!!!), de nem sanyargatós,és ez az, ami tettre készteti az embereket! :)
    Úgy örülök Nektek, köszi, hogy írtok! Pusziiiii :):)

    VálaszTörlés